Sažetak
Zadaća svakog učitelja Tehničke kulture je osigurati da učenici steknu tehnička znanja, vještine i sposobnosti koje će moći primijeniti u svakodnevnom životu. Obzirom na dinamiku razvoja tehnike i tehnologije to često zahtjeva prilagodbu nastavnih sadržaja i metoda poučavanja interesima i potrebama učenika. Rad istražuje nekonvencionalne načine realizacije praktičnih aktivnosti u nastavi Tehničke kulture te daje četiri konkretna primjera osmišljavanja i realizacije praktičnih aktivnosti u praksi. Rezultati istraživanja ukazuju da su učenici visoko motivirani za praktične aktivnosti u Tehničkoj kulturi te da praktične aktivnosti pozitivno utječu na ostvarivanje ishoda učenja Tehničke kulture.Reference
Boljat, I. (2020). Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta. Politehnika, 4 (2), 7-18. doi: https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1
Kahn, S., Ginther, D. (2017). Women and STEM. Working Paper 23525, Cambridge: National Bureau of Economic Research. doi: https://doi.org/ 10.3386/w23525
Kostović-Vranješ, V. (2015). Metodika nastave predmeta prirodoslovnog područja. Zagreb: Školska knjiga.
Kozina, M., Alajbeg, A., Marangunić, N. (2021). Primjena timske i projektne nastave u tehničkoj kulturi. Varaždinski učitelj, 4 (5), 5-14. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/246211
Milat, J. (1996). Tehnička kultura bitna je odrednica sustava obrazovanja. Društvena istraživanja, 5 ((1) (21)), 109-128.
MZOŠ (2011). Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Preuzeto s http://mzos.hr/datoteke/Nacionalni_okvirni_kurikulum.pdf
NN 63/2008 (2008). Državni pedagoški standard osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Preuzeto s https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_06_63_2129.html
NN 7/19 (2019). Odluka o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Tehničke kulture za osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Preuzeto s https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_7_161.html
Purković, D., Ban, E. (2013). Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture. Život i škola, LIX (29), 223-238. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121406
Purković, D. (2015). Realiteti tehničke kulture. Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet.
Purković, D., Suman, D., Jelaska, I. (2021) Age and gender differences between pupils’ preferences in teaching general and compulsory technology education in Croatia. Int J Technol Des Educ, 31, 919–937 (2021). doi: https://doi.org/10.1007/s10798-020-09586-x
Purković, D. (2021). Perspektive tehničke kulture u hrvatskom općem odgoju i obrazovanju. U: Medved, Ž. & Labaš, D. (ur.) 50 godina zajedno i 60 godina nastave tehničke kulture u našim osnovnim školama, str. 92-100, Zagreb: Hrvatski savez pedagoga tehničke kulture.
Purković, D. (2022). Analiza preferencija učenika osnovne škole prema budućem karijernom razvoju u tehnici i tehnologiji. Politehnika, 6 (2), 8-17. doi: https://doi.org/10.36978/cte.6.2.1
Skaalvik, E. M., Skaalvik, S. (2016). Teacher Stress and Teacher Self-Efficacy as Predictors of Engagement, Emotional Exhaustion, and Motivation to Leave the Teaching Profession. Creative Education, 7, 1785-1799. doi: https://doi.org/10.4236/ce.2016.713182
Sultan, U., Axell, C., Hallström, J. (2019). Girls' Engagement with Technology Education: A Scoping Review of the Literature. Design and Technology Education, 24(2).
Šimunović, R., Lendić, M. (2021). Realizacija odgojnih zadaća u nastavi. Suvremena pitanja, 32, 77-91.
Velić, S., Papić, S., Lepić, E. (2021). Uloga nastavnika u poticanju kreativnosti u nastavi Tehničke kulture. U U Nesimović S. i Ratković E. (ur.), Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, str. 577–595, Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu.
Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Copyright (c) 2023 Array