Praktične aktivnosti u nastavi Tehničke kulture
PDF

Ključne riječi

hands-on activities
learning outcomes
Technical Culture
technical culture teachers
practical activities tehnička kultura
učitelji tehničke kulture
praktične aktivnosti
ishodi učenja

Kako citirati

Kovačević, S., & Jurić, A. (2023). Praktične aktivnosti u nastavi Tehničke kulture. Politehnika, 7(2), 46-65. https://doi.org/10.36978/cte.7.2.6

Sažetak

Zadaća svakog učitelja Tehničke kulture je osigurati da učenici steknu tehnička znanja, vještine i sposobnosti koje će moći primijeniti u svakodnevnom životu. Obzirom na dinamiku razvoja tehnike i tehnologije to često zahtjeva prilagodbu nastavnih sadržaja i metoda poučavanja interesima i potrebama učenika. Rad istražuje nekonvencionalne načine realizacije praktičnih aktivnosti u nastavi Tehničke kulture te daje četiri konkretna primjera osmišljavanja i realizacije praktičnih aktivnosti u praksi. Rezultati istraživanja ukazuju da su učenici visoko motivirani za praktične aktivnosti u Tehničkoj kulturi te da praktične aktivnosti pozitivno utječu na ostvarivanje ishoda učenja Tehničke kulture.
https://doi.org/10.36978/cte.7.2.6
PDF

Reference

Boljat, I. (2020). Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta. Politehnika, 4 (2), 7-18. doi: https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1

Kahn, S., Ginther, D. (2017). Women and STEM. Working Paper 23525, Cambridge: National Bureau of Economic Research. doi: https://doi.org/ 10.3386/w23525

Kostović-Vranješ, V. (2015). Metodika nastave predmeta prirodoslovnog područja. Zagreb: Školska knjiga.

Kozina, M., Alajbeg, A., Marangunić, N. (2021). Primjena timske i projektne nastave u tehničkoj kulturi. Varaždinski učitelj, 4 (5), 5-14. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/246211

Milat, J. (1996). Tehnička kultura bitna je odrednica sustava obrazovanja. Društvena istraživanja, 5 ((1) (21)), 109-128.

MZOŠ (2011). Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje. Preuzeto s http://mzos.hr/datoteke/Nacionalni_okvirni_kurikulum.pdf

NN 63/2008 (2008). Državni pedagoški standard osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja. Preuzeto s https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2008_06_63_2129.html

NN 7/19 (2019). Odluka o donošenju kurikuluma za nastavni predmet Tehničke kulture za osnovne škole u Republici Hrvatskoj. Preuzeto s https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2019_01_7_161.html

Purković, D., Ban, E. (2013). Odnos formalnih kvalifikacija nastavnika i percepcije postignuća u nastavi tehničke kulture. Život i škola, LIX (29), 223-238. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/121406

Purković, D. (2015). Realiteti tehničke kulture. Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet.

Purković, D., Suman, D., Jelaska, I. (2021) Age and gender differences between pupils’ preferences in teaching general and compulsory technology education in Croatia. Int J Technol Des Educ, 31, 919–937 (2021). doi: https://doi.org/10.1007/s10798-020-09586-x

Purković, D. (2021). Perspektive tehničke kulture u hrvatskom općem odgoju i obrazovanju. U: Medved, Ž. & Labaš, D. (ur.) 50 godina zajedno i 60 godina nastave tehničke kulture u našim osnovnim školama, str. 92-100, Zagreb: Hrvatski savez pedagoga tehničke kulture.

Purković, D. (2022). Analiza preferencija učenika osnovne škole prema budućem karijernom razvoju u tehnici i tehnologiji. Politehnika, 6 (2), 8-17. doi: https://doi.org/10.36978/cte.6.2.1

Skaalvik, E. M., Skaalvik, S. (2016). Teacher Stress and Teacher Self-Efficacy as Predictors of Engagement, Emotional Exhaustion, and Motivation to Leave the Teaching Profession. Creative Education, 7, 1785-1799. doi: https://doi.org/10.4236/ce.2016.713182

Sultan, U., Axell, C., Hallström, J. (2019). Girls' Engagement with Technology Education: A Scoping Review of the Literature. Design and Technology Education, 24(2).

Šimunović, R., Lendić, M. (2021). Realizacija odgojnih zadaća u nastavi. Suvremena pitanja, 32, 77-91.

Velić, S., Papić, S., Lepić, E. (2021). Uloga nastavnika u poticanju kreativnosti u nastavi Tehničke kulture. U U Nesimović S. i Ratković E. (ur.), Prozor u svijet obrazovanja, nauke i mladih, str. 577–595, Sarajevo: Pedagoški fakultet Univerziteta u Sarajevu.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Array