Profili interesenata za studije Informatike u Hrvatskoj: slučaj riječkog sveučilišta
PDF

Ključne riječi

applicant profiles
profiles of the enrolled
study programmes in Informatics
geo-information-based demonstration profil prijavljenih
profil upisanih
studiji informatike
geo-informacijski prikaz

Kako citirati

Pitoski, D. (2023). Profili interesenata za studije Informatike u Hrvatskoj: slučaj riječkog sveučilišta. Politehnika, 6(2), 44-53. https://doi.org/10.36978/cte.6.2.4

Sažetak

Sektor informacijsko komunikacijskih tehnologija (IKT) promovira se kao jedan od najperspektivnijih gospodarskih sektora, a informatički stručnjaci sve su traženiji zaposlenički kadar, kako u Hrvatskoj, tako i u široj regiji. Istovremeno, u Hrvatskoj nedostaje informatičkih stručnjaka, te problem postaje toliko velik da trgovačka društva u IKT segmentu sve češće zapošljavaju osobe koje (još) nisu završile bilo kakvo fakultetsko obrazovanje. U ovom članku autor analizira profile prijavljenih i upisanih osoba na studije Informatike na Sveučilištu u Rijeci u razdoblju od akademske 2012./2013. do akademske godine 2020./2021., s obzirom na prioritete njihovog opredjeljenja za studij Informatike (prvi, drugi ili višestruki izbor), te s obzirom na prethodno pohađane srednjoškolske programe iz određenih područja obrazovanja, uz osvrt na iste odrednice kod stvarno upisanih studenata. Izvorne podatke o prijavljenim i upisanim osobama koje je prikupila Uprava Sveučilišta u navedenom razdoblju autor proširuje uključivanjem geo-informacijskih atributa radi izrade sveobuhvatnih vizualizacija. Kroz analizu razvoja i stanja interesa za studije pri ovom velikom sveučilištu u općenito velikom urbanom centru, autor približava uvid u potencijalno opće stanje u obrazovnom sektoru što se tiče obrazovanja iz područja Informatike i interesa specifično za tu vrstu obrazovanja. Autorova analiza pruža informacije upravi Sveučilišta u Rijeci i čelnicima obrazovnog sustava u Hrvatskoj za potrebe planiranja, ali i promiče, posebice prema znanstvenicima i kreatorima politika, inovativne mogućnosti osvjetljavanja složenih pojava putem geo-informacijskih prikaza.  
https://doi.org/10.36978/cte.6.2.4
PDF

Reference

Deloitte (2019), „Žene u poslovnom svijetu“, https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/hr/Documents/about-deloitte/hr_Zene_u_poslovnom_svijetu_2019.pdf (posjećeno 21.12.2021.g.)

Državni Zavod za Statistiku Republike Hrvatske (2021a) „Prirodno kretanje stanovništva Republike Hrvatske u 2020.“,https://www.dzs.hr/Hrv_Eng/publication/2021/07-01-01_01_2021.htm?fbclid=IwAR2PTNqL4WstMnvExxGUFo2P6Pub96zNR-wHHJ28pakQI3nvsqcfuiq2ewE (objavljeno 21.07.2021.g., posjećeno 21.12.2021.g)

Državni Zavod za Statistiku Republike Hrvatske (2021b) „Migracija stanovništva Republike Hrvatske u 2020.“, https://www.dzs.hr/Hrv_Eng/publication/2021/07-01-02_01_2021.htm (objavljeno 23.07.2021.g., posjećeno 21.12.2021.g)

Europska Unija (2021) „Žene u IT industriji“, https://ec.europa.eu/croatia/woman_in_IT_industry_hr (posjećeno 01.09.2021.g)

Eurostat (2016) „Statistički podaci o stanovništvu na regionalnoj razini“, https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Archive:Statisti%C4%8Dki_podaci_o_stanovni%C5%A1tvu_na_regionalnoj_razini#Dodatni_podaci_Eurostata (posjećeno 21.12.2021.g.)

Eurostat (2020) „Hard-to-fill ICT vacancies: an increasing challenge“, https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/DDN-20200221-1 (objavljeno 21.02.2020.g., posjećeno 21.12.2021.g.)

Moj-Posao.net (2021) „Zbog manjka radnika počeli su regrutirati i srednjoškolce“, https://www.moj-posao.net/Vijest/81489/Zbog-manjka-radnika-poceli-su-regrutirati-i-srednjoskolce/2 (objavljeno 2.11.2021., posjećeno 21.12.2021.g.)

Musselin, C. (2018) „New forms of competition in higher education“, Socio-Economic Review 6, 657–683, doi:10.1093/ser/mwy033

Newman M. E. J. (2004) Analysis of weighted networks. Phys Rev E Stat Nonlinear Soft Matter Phys; 70 (5): 056131.

Pitoski, D. (2021): „Student applications for Rijeka University's undergraduate and graduate IT programmes, per place of residence and rank of choice“, figshare Media, https://doi.org/10.6084/m9.figshare.17306126.v3 (objavljeno 21.12.2021.g.)

Su, R., Rounds, J. (2015) „All stem fields are not created equal: People and things interests explain gender disparities across stem fields“, Frontiers in Psychology 6(2), 231–238, doi:10.3389/fpsyg.2015.00189

Sveučilište u Rijeci (2020) „Provedba Strategije Sveučilišta u Rijeci 2020.“, https://uniri.hr/wp-content/uploads/2021/05/Strategija-2020-02-OBRAZOVANJE.pdf (posjećeno 21.12.2021.g.)

Sveučilište u Rijeci (2021) „Europsko Sveučilište Budućnosti - Strategija Sveučilišta u Rijeci 2021. - 2025.“, https://uniri.hr/wp-content/uploads/2021/04/Strategija_Sveucilista_u_Rijeci_2021.-2025.pdf (posjećeno 21.12.2021.g.)

Veness, V. (2020) „Calculate distance, bearing and more between Latitude/Longitude points“, https://www.movable-type.co.uk/scripts/latlong.html (posjećeno 01.09.2021.g)

Vlada Republike Hrvatske (2019) „Republika Hrvatska potpisuje Deklaraciju o posvećenosti pitanju žena u digitalnom svijetu“, https://rdd.gov.hr/vijesti/republika-hrvatska-potpisuje-deklaraciju-o-posvecenosti-pitanju-zena-u-digitalnom-svijetu/355 (objavljeno 02.05.2019.g., posjećeno 01.09.2021.g)

Vlada Republike Hrvatske (2020) „Program Vlade Republike Hrvatske 2020. – 2024.“, https://vlada.gov.hr/kako-funkcionira-vlada/program-vlade/11688 (posjećeno 21.12.2021.g.)

Vlada Republike Hrvatske (2021) „Popis županija, gradova i općina“, https://mpu.gov.hr/o-ministarstvu/ustrojstvo/uprava-za-politicki-sustav-i-opcu-upravu/lokalna-i-podrucna-regionalna-samouprava/popis-zupanija-gradova-i-opcina/22319 (posjećeno 01.09.2021.g.)

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Array