Manipulacije rezultatima pretraživanja internetskih tražilica povezanima s cjepivom protiv bolesti COVID-19
PDF

Ključne riječi

coronavirus (COVID-19)
vaccine
internet search engines
astroturfing
google bombing koronavirus (COVID-19)
cjepivo
internetske tražilice
astroturfing
google bombing

Kako citirati

Vukelić, B. (2022). Manipulacije rezultatima pretraživanja internetskih tražilica povezanima s cjepivom protiv bolesti COVID-19. Politehnika, 6(1), 29-35. https://doi.org/10.36978/cte.6.1.3

Sažetak

Internetska tražilica specijalizirano je mrežno mjesto čija je glavna funkcija pomoć u pronalaženju informacija. Informacije koje prikupljamo putem takvih internetskih tražilica često se koriste za donošenje važnih odluka iako ih se ne može uvijek smatrati točnima i istinitima. U vrijeme pandemije bolesti izazvane koronavirusom (COVID-19) primijećeno je da se društvenim mrežama širi velika količina informacija i vijesti povezanih s tom bolešću, ali su one često netočne i lažne. Ono što se često u medijima naglašava jest da bi trebalo slušati nadležne osobe i pratiti službene mrežne stranice u dobivanju točnih informacija. Da bismo pronašli takve informacije, često se koristimo internetskim tražilicama. Algoritmi tražilica funkcioniraju na način da s pomoću posebnih programa (pauka, robota) prikupljaju mrežne stranice koje se analiziraju i prikazuju u obliku poveznica na rezultate pretraživanja na internetskim tražilicama. Ono što nije toliko poznato jest da su i takvi rezultati pretraživanja podložni različitim tehnikama manipulacija kao što su na primjer astroturfing i Google bombing, a kojima je cilj utjecati na stavove onih koji ih pretražuju. Budući da je trenutačno aktualna tema cijepljenja protiv spomenute bolesti, za potrebe rada provedeno je istraživanje pretraživanjem složenih pojmova u internetskim tražilicama na hrvatskom i engleskom jeziku o cjepivu kako bi se saznalo postoji li mogućnost korištenja manipulacija prilikom rangiranja rezultata. 
https://doi.org/10.36978/cte.6.1.3
PDF

Reference

Baylin E. Google Click-Through Rates (CTRs) by Ranking Position in 2022, https://firstpagesage.com/seo-blog/google-click-through-rates-ctrs-by-ranking-position-in-2022/

Bergan, D. E., Grassroots, Encyclopædia Britannica, 2016, https://www.britannica.com/topic/grassroots

DiAntonio W.: Do People Click on The Second Page of Google?, 2015., https://reputation911.com/do-people-click-past-the-first-page-of-google/#:~:text=Why%20do%20search%20engine%20results%20pages%20(SERPs)%20matter%3F&text=A%20June%202013%20study%20conducted,page%20of%20Google%20search%20results.

Gudivada, V.N.; Rao, D.; Paris, J. Understanding search-engine optimization. Computer 2015, 48, 43–52.

Kakkar, A.; Majumdar, R.; Kumar, A. Search engine optimization: A game of page ranking. In Proceedings of the 2015 2nd International Conference on Computing for Sustainable Global Development (INDIACom), New Delhi, India, 11–13 March 2015; pp. 206–210.

Longley, R., What Is Astroturfing in Politics? Definitionn and Examples, ThoughtCo, 2020., https://www.thoughtco.com/what-is-astroturfing-definition-and-examples-5082082

Merriam-Webster Dictionary; https://www.merriam-webster.com/dictionary/manipulation; 2021.

Ostler, R., Slinging Mud: Rude Nicknames, Scurrilous Slogans, and Insulting Slang from, Two Centuries of American Politics, Penguin Group, London, 2011.

Sharma, Prem Sagar, Divakar Yadav, and Pankaj Garg. "A systematic review on page ranking algorithms." International Journal of Information Technology 12.2 (2020): 329-337.

Southern G. M. Over 25% of People Click the First Google Search Result, 2020., https://www.searchenginejournal.com/google-first-page-clicks/374516/

Tatum, C. C. (2005). Deconstructing Google bombs: A breach of symbolic power or just a goofy prank?. First Monday, 10(10)

Walker. E. T., What’s the difference between political grassroots and big-interest Astroturf?, UCLA Newsroom,2014., http://newsroom.ucla.edu/stories/whats-thedifference-between-political-grassroots-and-big-interest-astroturf

Weeks J., Turf Wars, Science History Institute, 2015., https://www.sciencehistory.org/distillations/magazine/turf-wars

Ziakis, Christos & Vlachopoulou, Maro & Kyrkoudis, Theodosios & Karagkiozidou, Makrina. (2019). Important Factors for Improving Google Search Rank. Future Internet. 11. 32. 10.3390/fi11020032.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Array