Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost
PDF

Ključne riječi

COVID-19
e-learning
distance learning and teaching
Technical Culture
technology education COVID-19
e-učenje
udaljeno učenje i poučavanje
tehnička kultura
tehnički odgoj i obrazovanje

Kako citirati

Purković, D., Lapov Padovan, Z., & Delač, D. (2021). Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost. Politehnika, 5(2), 29-37. https://doi.org/10.36978/cte.5.2.3

Sažetak

Udaljeno učenje i poučavanje može imati značajnu ulogu u nastavnom procesu i ostvarivanju ishoda učenja, osobito u kontekstu izvanrednih okolnosti uzrokovanih COVID-19 krizom. Ipak, posebnosti tehničkog odgoja i obrazovanja zahtijevaju ostvarivanje ishoda praktične prirode, koje nije jednostavno ostvariti ovakvim pristupom. Stoga je cilj ovog istraživanja ustanoviti koliko je i na koji način udaljeno učenje i poučavanje primjenjivo u nastavi tehničke kulture, pri čemu su sumirana iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije. Istraživanje je provedeno kao polustrukturirani intervju tijekom kojeg su učitelji iznijeli vlastita iskustva i stavove o utjecaju ovakve nastave na učenike. Iz rezultata istraživanja se može zaključiti kako se ovakva nastava može koristiti i u „normalnim“ okolnostima za razvoj digitalnih kompetencija učenika, za razvoj pismenosti i komunikacijskih vještina u IKT okruženju, za poticanje introvertiranih učenika, za razvoj samostalnosti učenika te kao kvalitativna (sadržajna) nadopuna izravnoj nastavi. Unatoč tome udaljeno učenje i poučavanje ne može biti „ravnopravna alternativa” izravnoj nastavi i to zbog nemogućnosti sustavnog razvoja tehničkih kompetencija i vještina, izostanka socijalne interakcije (verbalne, fizičke, emocionalne), zbog „kritičnih” skupina učenika te zbog složenog tijeka razvoja učenika. Iako je potrebno dodatno istražiti učinak ovakve nastave na postignuća učenika i posljedice na njihov razvoj, razvidno je kako u ovoj razvojnoj dobi udaljeno učenje i poučavanje ne može polučiti ciljane kompetencije učenika.
https://doi.org/10.36978/cte.5.2.3
PDF

Reference

Hoić-Božić, N., Mornar, V., Boticki, I. (2009). A Blended Learning Approach to Course Design and Implementation. IEEE Transactions on Education, 52(1), 19-30.

Semradova, I., Hubackova, S. (2016). Teacher responsibility in distance education. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 217 (2016), 544 – 550.

MZO, (2019). Odluka o donošenju kurikuluma za nastavni predmet tehničke kulture za osnovne škole u republici hrvatskoj, (NN, 7/2019).

Nemeth-Jajić, J., Jukić, T. (2021). Definiranje i uporaba nazivlja za e-izvedbu nastave. Metodički ogledi, 28 (1), 89–114.

Purković, D. (2018). Conceptualization of Technology as a Curriculum Framework of Technology Education. U: Miličević, I. (ur.) Proceedings TIE 2018. Čačak, Srbija, University of Kragujevac, Faculty of Technical Sciences Čačak, Serbia, str. 3-11.

Purković, D. (2020). Perspektive učenja i poučavanja na daljinu sa stajališta nastave tehničke kulture: Iskustva učitelja tijekom COVID-19 pandemije i perspektive za budućnost. U: Stručno usavršavanje voditelja županijskih stručnih vijeća učitelja tehničke kulture o uvođenju novog kurikuluma u sve 6. i 7. razrede osnovnih škola u Republici Hrvatskoj, Hrvatska, 06-10.07.2020.

Purković, D., Suman, D., Jelaska, I. (2020). Age and gender differences between pupils’ preferences in teaching general and compulsory technology education in Croatia. International Journal of Technology and Design Education, 17, 234, 19 doi:10.1007/s10798-020-09586-x.

Purković, D., Kovačević, S. (2020). Teachers’ perception of the influence of the teaching context on cognitive achievements in general technology education. International journal of cognitive research in science, engineering and education, 8 (Special issue), 1-15, doi:10.23947/2334-8496-2020-8-SI-1-15.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Array