Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom
PDF

Ključne riječi

resilience, earthquake, natural disasters, COVID-19, education rezilijentnost, potres, prirodne katastrofe, COVID-19, edukacija

Kako citirati

Runko Luttenberger, L., & Čolja-Hršak, Z. (2021). Unaprjeđenje rezilijentnosti edukacijom potaknuto potresom i pandemijom. Politehnika, 5(2), 49-58. https://doi.org/10.36978/cte.5.2.5

Sažetak

Napredak u tehnici i prirodnim znanostima usmjeren smanjenju rizika od nepogoda pruža znanja o mehanizmima prirodnih opasnosti, uključujući procese koji ih pretvaraju u katastrofe. Takva znanstvena saznanja nude rješenja za izbjegavanje ranjivosti infrastrukture i društva. Područje Republike Hrvatske nalazi se na tektonski vrlo aktivnom području, čiju aktivnost dokazuju mnogi potresi zabilježeni kroz povijest. Depresivnost, posttraumatski stresni poremećaj, anksioznost i razni strahovi, najčešće su posljedice koje potres ostavlja na djeci i mladima. Rezilijentnost je sposobnost pojedinca da primjereno odgovori na stres koja se uči, vježba i razvija, pri čemu važnu ulogu imaju škola i edukacija. Djeca moraju znati da su potresi prirodne pojave i da se pojavljuju iznenada, ali isto tako moraju znati kako se ponašati ako do njih dođe, obzirom da živimo na seizmički aktivnom području. Stoga treba od najranije dobi djecu educirati i pripremati na mogućnost pojave potresa ali i drugih prirodnih katastrofa.
https://doi.org/10.36978/cte.5.2.5
PDF

Reference

Biggs, R., Schlüter, M., Schoon, M. (Eds.). (2015). Principles for Building Resilience: Sustaining Ecosystem Services in Social-Ecological Systems. Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CBO9781316014240

Buro (2021). Kako da se „savijemo“ ali ne i „slomimo“ tijekom traumatskog iskustva. Preuzeto sa https://www.buro247.hr/lifestyle/ekspert/kapacitet-da-se-nosimo-sa-stresom-kako-da-sesavijemo-ali-ne-i-slomimo-tijekom-traumatskog-iskustva.html 14.4.2021.

COVID Education Alliance (COVIDEA) (2020). Adapting education systems to a fast changing and increasingly digital world through the use of appropriate technologies. Preuzeto sa https://www.foggs.org/wpcontent/uploads/2020/10/COVIDEA-Primer_FINAL_October2020-2.pdf 18.6.2021

Cvijanović D. (2011). Potresi u Zagrebu i okolici. Zagreb: Znanje.

European Commission (2021). Keeping one step ahead of earthquakes. HORIZON The EU Research & Innovation Magazine, 3. November 2021. Peuzeto sa ec.europa.eu/research-and-innovation

Hrvatska enciklopedija (2021). Zagreb: Hrvatski leksikografski zavod Miroslav Krleža.

Hrvatska psihološka komora (2020). Koronavirusi i mentalno zdravlje. Preuzeto sa https://is.gd/9znQlF 14.4.2021.

Hrvatsko geološko društvo (2020). Web_vijesti 57-1. Preuzeto sa http://www.geologija.hr/pdf/vijesti-hgd/Web%20Vijesti%2057-1.pdf 12.4.2021.

Faktograf (2021). Kako živjeti s potresima. Preuzeto sa https://faktograf.hr/2021/01/22/kako-zivjeti-s-potresima/ 12.4.2021.

Jutarnji list (2021). Japanka u Zagrebu. Preuzeto sa https://www.jutarnji.hr/life/zivotne-price/japanka-u-zagrebu-imam-jedan-savjet-za-sve-kojise-plasite-potresa-bit-cete-malo-smireniji-15045280 30.4.2021.

Klinika za psihijatriju Vrapče (2021). Psihologija krize. Preuzeto sa https://bolnica-vrapce.hr/psihologija-krize-hoce-li-ikada-vise-biti-kao-prije/ 28.4.2021.

Leal Filho, W (1994). Environmental Education in Small Island Developing States. The Commonwealth of Learning.

Miljković S. (2014). Rezilijentnost - što je to i kako je razvijati kod djece. Preuzeto sa https://suzanamiljkovic.wordpress.com/2014/08/12/rezilijentnost-sta-je-to-i-kako-je-razvijatikod-dece/ 12.4.2021.

Mohorovičić A. (1911). Djelovanje potresa na zgrade, predavanje u H.D.I. i A. dne 1. ožujka 1909., preštampano iz Vijesti hrv. društva inžinira i arhitekta. Zagreb.

Olujić (2015). Potresi, uzroci nastanka i posljedice. Zagreb: Prosvjeta.

Planet (2020). Kako se Japan nosi s potresima. Preuzeto sa https://planet.hr/europa-i-svijet/kako-se-japan-nosi-s-potresima/ 11.4.2021.

Poliklinika za zaštitu djece i mladih Grada Zagreba (2020). Neki aspekti mentalnog zdravlja za vrijeme pandemije, Preuzeto sa www.poliklinika-djeca.hr 14.4.2021.

Redman C. L. (2014). Should Sustainability and Resilience Be Combined or Remain Distinct Pursuits?, Ecology and Society vol 19 no. 2 (2014):37

Robertson, M. (2017). Sustainability Principles and Practice. Routledge.

Roditelji.hr (2020). Stručnjaci zabrinuti za psihičko stanje djece u Zagrebu. Preuzeto sa https://www.roditelji.hr/obitelj/ekskluzivno-strucnjaci-zabrinuti-za-psihicko-stanje-djece-uzagrebu-evo-sto-slijedi-na-jesen/ 30.4.2021.

UNESCO (2021). Engineering for Sustainable Development.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Array