Objektivnost i subjektivnost ocjenjivanja u nastavi tehničke kulture
Article3_V5_No1 (English)

Ključne riječi

technical education
docimology
grade
evaluation
subjectivity
objectivity tehnička kultura
dokimologija
ocjena
ocjenjivanje
subjektivnost
objektivnost

Kako citirati

Marangunić, N., & Osibov, M. (2021). Objektivnost i subjektivnost ocjenjivanja u nastavi tehničke kulture. Politehnika, 5(1), 20-30. https://doi.org/10.36978/cte.5.1.3

Sažetak

Tema ovog članka je objektivnost i subjektivnost ocjenjivanja u nastavi tehničke kulture. U članku su objašnjeni pojmovi poput dokimologije, ocjena, ocjenjivanja, subjektivnog i objektivnog načina ocjenjivanja, grešaka u ocjenjivanju, što će nam biti potrebno za razumijevanje teme članka. Kroz nastavu tehničke kulture djeca usvajaju teorijska i praktična znanja. Nekoć je naglasak bio na praktičnom dijelu, no s vremenom zbog smanjenja satnice sve više nastave se odvija kroz poučavanje djece teorijskim znanjima. Cilj prikazanog istraživanja je prikazati subjektivne i objektivne načine ocjenjivanja kao i probleme u ocjenjivanju u nastavi tehničke kulture. U zaključku su prikazani rezultati istraživanja.
https://doi.org/10.36978/cte.5.1.3
Article3_V5_No1 (English)

Reference

Bujas, R., Bujas, Z., Blašković, J. (1941). Subjektivni faktor u školskom ocjenjivanju. Zagreb. Napredak br. 3.

Bujas, Z. (1943). Testovi znanja i mogućnost njihove upotrebe u školskoj praksi. Zagreb. Vlastita naknada.

Dravinac, N. (1970). Provjeravanje znanja i ocjenjivanje učenika iz matematike u osnovnim školama. Zagreb. Zavod za unapređivanje osnovnog obrazovanja.

Furlan, I. (1966). Upoznavanje, ispitivanje i ocjenjivanje učenika. Zagreb. Pedagoško-književni zbor.

Gojkov, G. (2003). Dokimologija. Vršac. Viša škola za obrazovanje vaspitača.

Grgin, T. (2001). Školsko ocjenjivanje znanja. Jastrebarsko. Naknada Slap.

Grgin, T. (1969). Kako ocjenjivači – muškarci i ocjenjivači – žene procjenjuju znanje učenika različitog spola. Beograd. Psihologija br. 2.

Grgin, T. (1973). Zadovoljstvo (nezadovoljstvo) nastavnika zvanjem kao faktor koji možda uvjetuje opću tendenciju strogost – blagost u procjeni znanja. Rijeka. Iskustva i problemi br. 7.

Grgin, T. (1984). Stav nastavnika prema ocjenjivanju i njihova osobna jednadžba o procjeni đačkih znanja. Zadar. Zbornik Dani psihologije 83.

Grgin, T. (1986). Školska dokimologija. Zagreb. Školska knjiga.

Inglich, B.H., Inglish, A.C. (1972). Obuhvatni rečnik psiholoških i psihoanalitičkih pojmova. Beograd. Savremena administracija.

Kadum-Bošnjak, S. (2013). Dokimologija u primarnom obrazovanju. Pula. Sveučilište Jurja Dobrile.

Potkonjak, N., Šimleša, P. (1989). Školska enciklopedija, 1. i 2. dio. Zagreb. Školska knjiga.

Švajcer, V. (1987). Didaktika. Rijeka. Pedagoški fakultet.

Tuckman, B.W. (1975). Measuring Educational Outcomes. New York. Brace Jovanovich.

Zorman, L. (1970). Doba proučevanja in točnost školskih ocjena. Ljubljana. Uspešnost učencev v šoli.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2021 Array