Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta
PDF

Ključne riječi

teacher motivation
teacher stress
teacher burnout
job satisfaction
job requirements motivacija učitelja
stres učitelja
izgaranje učitelja
zadovoljstvo poslom
zahtjevi posla

Kako citirati

Boljat, I. (2020). Motivacija za rad i izgaranje učitelja informatike, tehničke kulture i strukovnih predmeta . Politehnika, 4(2), 7-18. https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1

Sažetak

Provedeno je istraživanje na uzorku od 2829 učitelja osnovnih i nastavnika srednjih škola iz svih hrvatskih županija s ciljem otkrivanja njihove percepcije radnih uvjeta kao potencijalnih stresora i njihovoj povezanosti s motivacijom za rad, simptomima izgaranja i namjerom za napuštanje posla. Anketom su ispitani stavovi učitelja potaknuti Skaalvikovim istraživanjima. Faktorskom analizom dobiveni su vrlo slični rezultati. Dodana su i pitanja o opterećenju učitelja u online nastavi uzrokovanoj COVOD-19 pandemijom, o pritisku na samostalnost učitelja od strane ravnatelja i roditelja te o društvenom statusu učitelja. U radu se stavlja naglasak na analizu rezultata koji se odnose na 504 učitelja i nastavnika informatike, tehničke kulture i srodnih strukovnih predmeta. Pokazale su se razlike u stavovima s obzirom na spol, godine staža, razinu škole u kojoj su zaposleni, vrstu studija kojeg su završili te napredovanje učitelja. Kvalitativnom analizom komentara učitelja detektirali su se glavni izvori nezadovoljstva iz perspektive učitelja, kao i potpora ovakvim istraživanjima i nada da će rezultati utjecati na promjenu odnosa Ministarstva prema učiteljima.
https://doi.org/10.36978/cte.4.2.1
PDF

Reference

Anastasiou, S., & Papagianni, A. (2020). Parents', Teachers' and Principals' Views on Parental Involvement in Secondary Education Schools in Greece. Education scienses.

Beck, R. C. (2003). Motivacija: teorija i načela. Zagreb: Naklada Slap.

Boru, N. (2018). The Factors Affecting Teacher-Motivation. International Journal of Instruction, str. 761-776.

Cater, M., & Machtmes, K. (2008). Informed Decision-Making in Exploratory Factor Analysis. Journal of Youth Developmenrt, Volume 3, Number 3.

Ho, S. K. (2015). The relationship between teacher stress and burnout in Hong Kong: positive humour and gender as moderators. Educational Psychology.

Klassen, R. M., & Chiu, M. M. (2010). Effects on Teachers’ Self-Efficacy and Job Satisfaction: Teacher Gender, Years of Experience, and Job Stress. Journal of Educational Psychology, 102, str. 741-756.

Klassen, R. M., & Chiu, M. M. (2011). The occupational commitment and intention to quit of practicing and pre-service teachers: Influence of self-efficacy, job stress, and teaching context. Contemporary Educational Psychology, 36, str. 114-129.

Kokkinos, C. M. (2007). Job stressors, personality and burnout in primary school teachers. British Journal of Educational Psychology, str. 77,229-243.

Mađarac, D. (2018). Pojavnost nastavničkog stresa u suvremenom odgojno-obrazovnom sustavu. Didaskalos God.2,br. 2.

Osman, D. J., & Warner, J. R. (2020). Measuring teacher motivation: The missing link between professional development and practice. Teaching and Teacher Education 92 : 103064.

Sargent, T., & Hannum, E. (2005). Keeping Teachers Happy : Job Satisfaction among Primary School Teachers in Rural Northwest China. Comparative Education Review, 49, str. 173-204.

Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2014). Teacher self-efficacy and perceived autonomy: Realtions with teacher engagement, job satisfaction, and emotional exhaustion. Psychological Reports: Employment Psychology & Marketing, 114(1), str. 68-77.

Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2015). Job Satisfaction, Stress and Coping Strategies in the Teaching Profession - What do Teachers Say? International Education Studies, 8(3), str. 181-192.

Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2017). Still motivated to teach? A study of school context variables, stress and job satisfaction among teachers in senior high school. Soc Psychool Educ, str. 15-37.

Skaalvik, E. M., & Skaalvik, S. (2018). Job demands and job resources as predictors of teacher motivation and well-being. Social Psychology of Education.

Vazquez-Cano, E., & Holgueras-Gonzalez, A. I. (2019). Teacher stress factors and performance in high school in Ecuador. KJEP 16:2, str. 21-41.

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2020 Array