Cjeloživotno obrazovanje – imperativ ili opcija
PDF

Ključne riječi

development
lifelong learning
education
development challenges
strengthening the economy razvoj
cjeloživotno obrazovanje
edukacija
izazovi razvoja
jačanje ekonomije

Kako citirati

Vukelić, B., Šehanović, Z., & Jurišić, L. (2023). Cjeloživotno obrazovanje – imperativ ili opcija. Politehnika, 7(2), 76-82. https://doi.org/10.36978/cte.7.2.8

Sažetak

Ovaj članak istražuje značaj cjeloživotnog obrazovanja na razvoj pojedinca. Iako je cjeloživotno obrazovanje jedan od osnovnih razvojnih koncepata Europske unije i Republike Hrvatske istaknut kroz brojne dokumente i zakone, osobe, studenti, zaposleni, nezaposleni i stariji, koje trebaju prihvatiti taj koncept su ključne da bi se te politike realizirale. Kroz analizu problema i izazova te provedenog istraživanja, članak naglašava važnost cjeloživotnog obrazovanja i njegovog utjecaja kako na pojedinca tako i na ekonomiju.
https://doi.org/10.36978/cte.7.2.8
PDF

Reference

Barro, R., Lee, J. (2000.) International Data on Educational Attainment Updates and Implications, Harvard University. Preuzeto s https://scholar.harvard.edu/files/barro/files/educ_attainment_updates_2000.pdf

Borozan, Đ., Marković, R. (2010). Cjeloživotno obrazovanje nastavnika: u rascjepu između stvarnosti i svijest i o važnosti. Ekonomski vjesnik, XXIII (1), 28-43. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/57831

Buckminster Fuller, R., Kuromiya, K. (adj.) (1982). Critical Path. Macmillan Publishers.

Dima, A. M., Begu, L., Vasilescu, M. D., Maassen, M. A. (2018). The Relationship between the Knowledge Economy and Global Competitiveness in the European Union. Sustainability, 10, 1706. doi: https://doi.org/10.3390/su10061706

EC (2023). Strategija cjeloživotnog učenja. Preuzeto s https://eurydice.eacea.ec.europa.eu/

Fuller, J. (2018). Lifelong learning for everyone: What we’ve learned from our European social innovation partners. Preuzeto s https://blog.google/outreach-initiatives/grow-with-google/lifelong-learning-everyone-what-weve-learned-our-european-social-innovation-partners/

HAZU (2004). Deklaracija o znanju; Hrvatska temeljena na znanju i primjeni znanja. Zagreb: HAZU.

Kitić, M., Miljak, T., Lozić, J. (2012). Cjeloživotno obrazovanje s ciljem postizanja poslovnog napretka i stvaranja financijskih vrijednosti. Učenje za poduzetništvo, 2 (1), 53-61. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/130175

Miljković Krečar, I. (2010). Razvoj poduzetničkih kompetencija u sustavu cjeloživotnog obrazovanja. Napredak, 151 (3-4), 417-432. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/82718

Mitchell, J. W. (2023). The Future Of The Human Workforce. Preuzeto s https://www.forbes.com/sites/forbesbooksauthors/2023/06/30/the-future-of-the-human-workforce/?sh=31d502cd4ca7

Russel Schilling, D. (2013). Knowledge Doubling Every 12 Months, Soon to be Every 12 Hours. Preuzeto s https://www.industrytap.com/knowledge-doubling-every-12-months-soon-to-be-every-12-hours/3950

Creative Commons License

Ovaj rad licenciran je pod Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Copyright (c) 2023 Array